Az ADAC 15 különböző márkájú, a kis és kompakt autókra alkalmas 185/65 R15 T sebesség indexű, téli abroncsot tesztelt. A középkategóriás márkák mellett két márka abroncsa különösen jól teljesített. Ebben az évben az ADAC 15 kis személyautókra való téli gumiabroncsot tesztelt a 185/65 R15 méretben. Az ADAC téli gumiteszten résztvevő 15 modell közül 2 gumiabroncs kapta meg a „jó” minősítést, 11 terméket „kielégítőnek” tart, 2 téli gumi pedig a „gyenge” megjelölést kapta.
Az ADAC teszt „jó” minősítését a Goodyear UltraGrip 9 és a Michelin Alpin A4 kapta. Mindkét modell különösen kiegyensúlyozott eredményeket hozott, amelyhez kevés gyengeség társult. A Goodyear kapta általánosságban a legjobb pontszámot és minden egyéb tulajdonsága mellett még az üzemanyag fogyasztása is nagyon gazdaságos. A rangsorban a következő a Michelin, amely kiemelkedik különösen magas kopásállósága miatt. Az ADAC tesztjén középkategóriába sorolható abroncsok a „kielégítő” jelzőt kapták, ezen belül is három csoportot lehet megkülönböztetni. A Nokian WR D4 a Pirelli Cinturatoval együtt alkotják az első csoportot, enyhe gyengeséggel. A középkategória második csoportjába hat gumiabroncs került, melyek a gyengeségeiket tekintve nem kaphattak jobb megítélést, habár összességében még mindig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak. A Vredestein Snowtrac 5 nedves, havas és száraz útfelületen is mutatott enyhe gyengeséget. Az Esa-Tecar Super Grip 9 vizes és havas felületeken szerepelt gyengébben. A Hankook i*cept RS2 W452 havon már nem kaphatott „jó” minősítést. A Bridgestone Blizzak LM001 havon mutatott erőssége nem kompenzálható a vizes és a jeges felületeken tanúsított gyengeséggel. A Dunlop Winter Response 2 jó tulajdonságai száraz és jeges útfelületen hozzájárultak egy jobb összpontszámhoz. A Nexen Winguard Snow’G WH2 vizes útfelületen, havon és jeges úton is gyenge teljesítményt nyújtott.
A harmadik csoportba három tesztelt abroncs került, amelyek gyengeségei annyira egyértelműek, hogy nem meglepő, hogy az ADAC a „kielégítő” jelzővel illette őket. Az Uniroyal MS plus 77 vizes és jeges felületen tapasztalt alkalmatlansága mellett száraz felületen is gyengén teljesített, a Barum Polaris 3 vizes és jeges felületen gyenge, a Viking SnowTech II esetében pedig vizes felületen jelentős gyengeséget mutatott.
„Gyenge” jelzőt kapott abroncsok, amelyeknél jelentős gyengeség tapasztalható vizes útfelületen A Firestone Winterhawk 3 és a Kleber Krisalp HP2 is „gyenge” értékelést kapott az ADAC szerint, elsősorban a vizes útfelületen kifejezett gyengeséget mutató tulajdonságaik miatt. A különböző gumiabroncs modellek megtett kilométereinél viszonylag kevés eltéréseket lehetett észrevenni. Csak a Michelin mutatott magas kopásállóságot, anélkül, hogy mélyebben vizsgálták volna azokat.
Az ADAC a „kielégítő”, „elégséges” és „gyenge” besorolásokat nem a súlyozott értékekből számolta ki. Egy fontos kritériumban elért legrosszabb eredményt vették összeredménynek. Azonos összeredmény esetén a gyártókat név szerint sorba rendezték.